fredag 25. juni 2010

Ambassaden - null stress!

"Ambassaden er forferdelig assa, alt er strengt og de ser stygt på deg!", "du burde grue deg til ambassaden, Heidi, det er skummelt altså, du må snakke maaaasse på engelsk og sånn"

Tjaaa, kan ikke si meg helt enig.
Jeg koste meg på ambassaden jeg! Stress less, joggedress! :)
Kom litt på 8, sto i kø en stund, snakket med andre utvekslingstudenter, kom forrerst i køen, men hadde selvfølgelig ikke nok penger.. Takk for det, Explorius :)
Snakket med vakten og han lot meg og noen andre få løpe bort på sevenelleven å ta ut penger og han lot oss også kommer forran i køen igjen, diiigg :D

Vi gikk en og en igjennom en sikkerhetskontroll, hyggelige vakter som smilte til deg. Jeg slo ann en joke og godstemningen var på plass. Etter sikkerhetskontrollen bar det videre inn på selve kontoret. (?!) litt mer venting og snakking før vi svarte på et par spørsmål i skranken (!!) på norsk (!!)! Før jeg dro, trodde jeg intervjuet skulle foregå på engelsk inne på et rom hvor du måtte svare raskt og korrekt hvis ikke ble du sendt hjem igjen.. Dette var ikke akkurat virkeligheten da :)

Ambassadetimen gikk kjempefint og enda en bekymring er ute av verden! De to store bekymringene som gjenstår må være lånekassen + det at jeg ikke har fått vertsfamilie enda.. Synes det begynner å bli på tide nå!

Velvel, nok om det :D Briana, vår amerikanske utvekslingsstudent hadde "goodbyeparty" i går og det var vemodig, hun er herlig som vi alle har blitt glade i, så det er kjipt at hun skal tilbake til statene, men vi skal holde kontakten nå som jeg skal samme vei som henne! :)

Kos dere i sommerferien, folkss, jeg mener alle har fortjent det!!


4 kommentarer:

  1. Det er bra ting ordner seg, Heidi. Snart får du nok en familie også <3

    SvarSlett
  2. Hahaha, jeg skulle inn på ambassaden for å være med på et lite møte med Aspect og sånn der de skulle snakke om den amerikanske kulturen, men så nekta de å slippe meg inn :P Så vi var 10 stykker ellernoe som ikke fikk lov til å komme inn. Lovelyyy!
    Men satser på å komme inn på selve intervjuet, for ellers er jeg døøøøøøøød :P

    SvarSlett
  3. Håper det, Rebekkaa.. men alt ser litt mørkt ut for øyeblikket :P <3

    Seriøst Heide? Det høres ille ut da! :P Haha, ble du nektet å komme inn? Stakkars!

    SvarSlett
  4. Gruer meg veldig til du drar, jeg, Heidi! :( Men håper du får en vertsfamilie snart, og at du får det helt HERLIG i USA <3

    SvarSlett