mandag 30. august 2010

Avrise sa folk - Ja! sa folk..!


Jeg vil nå skrive en liten ”dagbok” om det som skjer de første dagene i USA.. Jeg vet ikke om jeg kommer til å ha internett før jeg kommer til Holcombe, så derfor skriver jeg ned her etter hver dag og legger ut alle dagene på en gang, når jeg kommer frem.

Far, mio og mie på flyplassen - bittersweeet
Day 1 – avreisedagen - bittersweet
Tuller ikke altså… Nå sitter jeg faktisk på flyet. SAS på Y Economy extra! Kunne ikke blitt så veldig mye bedre altså! Sitter her sammen med Karin og Anniken, sykt søte jenter egentlig! Vi var litt trege da vi skulle få plassene våres og sånn i København så vi endte nesten bakerst i køen.. Det var ganske pannic i en periode, da de fortalte oss at det ikke var flere seter igjen på flyet.. Vi satt å ventet ganske lenge også fortalte hun at hun var nødt til å oppgradere billettene våres litt.. ”Det er bare i orden..!” Så de andre som reiser med explorius sitter nå på trange seter og slikt, mens vi chiller med stoor plass. Vi kan nesten strekke ut bena, nå fikk vi nettopp en av de beste sorbetene jeg noen gang har smakt og så nå at de ikke gikk lenger bakover i flyet enn der vi sitter så det vil si at vi har fått mange goder ved denne oppgraderingen! Vi klager ikke! Livet er herlig! Jeg sitter nå på flyet inn i mitt nye eventyr og jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte.. Tårer er det, ikke så mye nå, men det var, og de er virkelig av glede! Alt ordner seg nå og jeg er i himmelen! (bokstavelig talt)


Kom til hotellet, hilste på our room-mate Mona fra Trondheim og chillet resten av kvelden. Sovnet vel 09.50 pm, jet-lag – i love you!

Masse herlige bilder fra reisen..!

Day 2 – NYC for the first time and I was like, baby, baby, baby, ooh!

Veel.. i dag GJORDE vi New York City! Ingen annen måte å si det på. Startet med at vi ble hentet opp på Garden Hotel, our hotel in New Jersey, av bussen vår med EN phet bussjofør btw :) Kjørte inn til New York City og mistet pusten av alle de fantastisk høye bygningene og alle starbucksene! Heaven!!



Vi plukket opp guiden vår og han fortalte oss maasse om manhattan og selve New York City. Fantastic! Første stopp var ved Central Park, hvor vi gikk en kort, men god tur så vi fikk sett litt av den og det var fantastisk. At noe så stort kan få plass inne i den stoore byen er utrolig! Og det som er det pheete er at Central Park er den minste av 5 (eller no) parker i NYC! Craazy!!


Senere gikk turen videre nedover 5th Avenue og vi stoppet ved St. Paul Cathedral og gikk inn. Fantastisk og jeg tente et år for Øyvind! Han ble begravet i dag! Hvil i fred, vennen!

Videre gikk vi igjennom Saks og ned ved Rockefeller center. Vi gikk en undergang or something og ble igjen plukket opp av bussen. Vi kjørte over Times Square og videre til Friends-området. Gikk ut en tur og så på de gamle husene, fikk en snack på verdens diiiggeste baker eller no. DIGGE coockies til tusen. På bussen igjen også bar det ned til Soho (forkortelse for South Housten..) og gikk en tur i Little Italy og China Town. MYE forskjellig, alt fra meeeget fruktige frukter til frosker oppå hverandre i bøtter..:) flotters.. Bussen satt av oss på den store jernbanestasjonen. Hvor vi fikk gå hver til vårt!



Karin, Annikken, og en ny venn, Camilla og jeg gikk sammen og vi satte kursen rett mot 5th Avenue. DIGG! Gant, Versace, Sand, Juicy, Abercrombie & Fitch, Armani, Armani Exchange, Tommy Hilfiger osv! Vi var i himmelen <3 Fikk bilde med den DIGGE modellen på A&F og det var cool! Hadde en fantastisk første dag i New York City, can't wait for tomorrow! Takk for det!
Alt ser større og bedre ut i USA, dette er H&M

Skal blogge om resten av dagene i NYC og de første dagene i Holcombe så snart jeg får tid ..

- Smil til verden, og verden smiler til deg -

- Heidi

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar