søndag 8. mai 2011

Springfield Illinois og sånn.

The Arch in St. Louis!
 Dette var rommet vi ventet i før vi dro opp i selve "tingen".. Tror det var meningen at det skulle minne om en gammel brygge eller noe slikt. I dont know.
 Her står jeg i toppen og tar bilde nedover. Litt lenger nede har vi et bilde av nesten det samme bortsett fra at jeg står der nede. Pretty cool.
 Denne broen er visst hva som innspirerte til å få bygget the Arch.
 Baseballfield <3
 FOR en utsikt!
 Mark og jeg dro opp sammen. Mary følte ikke helt for det. Skikkelig kult.
 Her kan du se mer av byen. Jeg likte St. Louis veldig godt!
 Her er jeg oppe i The Arch. Chillern.
 Ser ut av vinduet. Det var ca. 10 av de små vinduene på begge sidene av Archen og vi så ut gjennom dem. Kult.
 St. Louis
 Rainbow - det var skikkelig kult. Det føltes som det regnet på den ene siden av Archen, men det var fint vær og sol på den andre siden. Herlig!
 Dette er vinduene vi så gjennom. Du måtte lene deg veldig langt frem for å se ut.
 Det ser nesten ut som et lite toalett, gjør det ikke? Dette er den lille kapselen som tok oss med opp til toppen av Archen. Vi satt 5. stk her inne. Veldig hyggelig... :p hah, men turen ned var morsomt. Kom i snakk med noen damer. Hun ene var fra Oregon, en annen var fra Virginia, den tredje var fra Florida, Mark er fra Wisconsin og jeg er fra Norge. Vi fant dette ganske morsomt.
 Vel nede på bakken igjen.
Den er vakker! Nevnte jeg at den er 630 feet høy? Det er rundt 200. m. Sweet!

Dagen etterpå dro vi på Abraham Lincoln Museet i Springfield.  Det var veldig interessant, overraskende at det var that interesting actually. Slenger med noen bilder derfra også.
 Passer rett inn i Lincoln familien, eller hur? Visste dere at to av sønnene hans døde av sykdom. Trist!
 Vi hadde vært et ganske cute couple. Dette er Abe Lincoln da han var tenåring.
Her står jeg utenfor det Hvite Hus. Det ser ganske ekte ut, right?

Vi kjørte hele dagen, fredagen før vi stoppet i Osseo. De ga med en av de beste overraskelsene ever. Det var en norsk restaurant.!! Norsk mat, Norsk oppskrift, Norsk everything!! Utrolig kult!
 Ser ikke han her ganske så norsk ut a dere?
 Norske klær og slikt.
 :)
 Det står på NORSK!!
 Rosemaling! Noe som minner meg veldig om Geilo i Norge. Fjellet, ah!
 Svensk og norsk mat. RØMMEGRØT!!! :D
 Ser ut som pepperkake sjevlen vi har hjemme.
 Yessir
 Tok bilde av alt som var inne i den restauranten altså. Inkludert menyen.
 Søttende mai! :D Hah!
 Ole Nordmann. Dette sto på do-døren.
 Digget dette altså.
 Pannekakeeeer! TORO!
 Norsk laks. Det var skikkelig deilig. Det smakte ganske så norskt også. Jeg fortalte dem at de burde ha torsk i menyen. JEG SAVNER TORSK!
 Lompe med smør, sukker og kanel! Skikkelig godt!
 Dette er et bilde de hadde på veggen.Det er malt på noen jenter i bunad. Heerlig!

Veldig bra slutt på en veldig fin ferie. Fantastisk!

Denne helgen hadde vi state solo ensemble btw. VELDIG morsomt! Elsker sang! :)

10 dager til jeg ser, mor, far og Mio, btww!!

3 kommentarer:

  1. Tusen takk for veldig fin bogg fra denne påsketuren! Jeg føler jo nesten at jeg har vært med!!!

    SvarSlett
  2. Næmmen så flott daa :) Selv takk!

    SvarSlett
  3. Where is this Osseo? I'd love to take my Norwegian boyfriend sometime. Do you know of any other Norwegian-ish towns?
    I hope you enjoyed your time in America. It sure is a great place. :)
    Ha det bra!

    SvarSlett