lørdag 18. juni 2011

Home sweet home

Jeg hadde lovet meg selv at nei, dette innlegget skal IKKE hete: Home sweet home.. Det er så vanlig, så uorginalt, men slik kan det gikk.. Joda. Synes det er ganske kjipt at denne dagen kom. Da jeg må skrive et avslutnings innlegg.. No more America baby.. Det er en uke siden jeg kom hjem og jeg må innrømme at jeg savner det litt allerede. Jeg savner menneskene og livsstilen. Det er virkelig  noe helt annet enn i Norge. Alt foregår med en så utrolig høy pace, i forhold til Norge. Du sitter ALDRI stille i Amerika. Hvertfall ikke i den familien jeg dro til :)
Jeg er i Norge. Det er så merkelig. Jeg føler at jeg snart skal hjem til Wisconsin, at jeg har vært på en ferie her på Nesodden og at jeg snart skal hjem.. Det er så merkelig. Det er vanskelig å snakke på norsk, vanskelig å sette opp setninger og finne alle norske ord. Engelsk er og blir mye lettere.. O well..!

Hjemturen gikk veldig bra. Familien + to venner kjørte meg til flyplassen. Sa hade til dem i 5 tiden om morgenen. Det er noe av det tristeste jeg har vært borti. Tårene rant og jeg ville ikke dra, ikke i det hele tatt.. De har vært familien min i 10 mnd. Jeg har bodd hos dem og sett på dem som mine egne i 10 mnd. og nå er det plutselig slutt. Jeg skal ikke se dem hver dag lenger, jeg skal ikke bo med dem og hygge meg med dem. Det er en velig vanskelig tanke og fordøye.

Flyet til Chicago gikk veldig bra. Jeg gikk kappgang gjennom hele den flyplassen for å komme meg til neste fly. Hadde omtrent en time og det var viirkelig en stor flyplass. En av de største i USA har jeg hørt. Flyet til Newark gikk også bra. Jeg gråt endel og han mannen som satt ved siden av meg la seg til å sove. Jeg tror han gjorde det så han slapp å "deale" med meg.. Haha. Jeg var ganske så lost på flyplassen Newark i New Jersey, men et par timer senere fant jeg ut av det.. + at jeg fant en venn. Helene, som jeg møtte på Soft Landing Campen i New York før oppholdet startet var der, og vi koste oss sammen. Flyturen over dammen var virkelig VELDIG mye bedre enn jeg hadde turt å håpe på. Var mange utvekslingsstudenter der og jeg fikk noen gode venner og vi pratet hele veien.. MYE moro :) That's what she said... gikk igjen ;)
Mellomlandet i København før vi kom til Oslo. Da jeg kom dit kom selvfølgelig ikke bagasjen min. Jeg spurte etter den og SAS fortalte meg at den var i København fremdeles. De sa at de kunne kjøre bagasjen min hjem i løpet av kvelden og det var jo veldig fint. Da slapp jeg å bære den. Det er et lyspunkt i alt! :) Kom ut av den porten og der sto far å ventet på meg.! Veldig herlig følelse å se han.

 Her kom jeg. Med apen min Thomas :) Ikke spør hvorfor han heter det.. hah
 Lookin' rough.. Far hadde med norsk flagg åå :)
 Jeg hadde en plan før jeg dro fra USA. Jeg fortalte alle at jeg kom et par dager senere enn jeg egentlig kom, så jeg kunne overraske alle SKIKKELIG. Så på veien hjem hadde jeg på stort hettegenser med hette på og alt mulig og jeg satt å gjemte meg hele veien. Jeg er SÅ lur altså!
 joda såå
 Kom hjem, ante fred og ingen fare.. Dusjen neste tenkte jeg, men alle vennene mine tenkte noe annet.. Jeg kom opp trappen og rundt 25 av vennene mine var der. ALLE var der for å ønske meg velkommen.. Planen min hadde mislyktes veldig, men fy søren så deilig det var å se alle sammen. Jeg hadde ikke ord. Fytti rakken! Surprise..! They got me.. not a big deal.. :)
 Jeg var så rørt. klarte jo nesten ikke å få ut noen ord.. huff!
 FOR en herlig gjeng!


 Hele stuen var full!! Gud så herlig aa :)
  Neste dag kom Amalie! Hun var ikke hjemme dagen før til å ønske meg velkommen så hun kom som en liten surprise dagen etterpå. Fantastisk! <3
Søndagen var hele familien her også for å ønske meg velkommen! HERLIG!

Det har vært veldig deilig å komme hjem. Merkelig, men deilig. Digger å se alle vennene igjen. Har nesten ikke ord :)

Diana <3

Jeg har hatt et fantastisk år i Amerika! I'm coming back, no doubt!!

Peace out!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar