mandag 8. mars 2010

Against all odds

Ja, det er virkelig against all odds at jeg virkelig drar til USA!
Utveksling, tenk at jeg er en av mange som faktisk endelig har bestemt seg for å dra. Mange snakker om det hele ungdomsskolen og hele 1. klasse på vgs uten å gjøre noenting med det. De får aldri ut fingern som man sier. Mens jeg virkelig fikk ut fingern.

Om sant skal sies så var dette virkelig ikke gjennomtenkt.
En helg satt jeg sammen med min gode venninne Isabel (som forsåvidt også skal på utveksling: vi søkte rundt på forskjellige organisasjoner som sender folk til USA.
Hun viste meg søknaden sin som hun for lengst hadde fylt ut og jeg fikk virkelig lysten på det. Jeg kjente at dette var noe jeg bare måtte prøve! Jeg tror konkurranseinstinket mitt tok overhånd. Ikke at jeg ville være noe bedre enn Isabel, for all del. Men jeg tror at jeg ville prøve å pushe meg selv, sjekke hvor mine egne grenser går. De har enda ikke satt en stopp for nå, et par mnd senere har jeg sendt inn søknaden min og den er sendt videre til USA og nå er det bare å vente!

På denne bloggen vil jeg skrive om min opplevelse i USA, hva jeg tenker nå på forhånd og hvordan det det går med meg. Jeg ser også på dette som en måte for meg å fortelle folk her hjemme om hvordan jeg har det.
Jeg vil fortelle mer om selve fremgangsmåten for å bli utvekslingsstudent ved en senere annledning.

Jeg burde kanskje også nevne at den organisasjonen jeg reiser med er Explorius og til nå er jeg veldig fornøyd med dem. De behandler meg som en person og ikke bare som et tall :)


Take a good look at me now, cause I still be standing here-
But not for long, soon I'm off to US and A! And I can't wait!


- Heidi -

3 kommentarer:

  1. Jeg gleder meg til oppdateringer, Heidi, gjett om :D

    SvarSlett
  2. Haha, Victoria! :D
    Du er meg en god en! Skal prøve å oppdatere oftere enn deg :P

    SvarSlett